nedeľa 1. júna 2014

Člnkový zrážkomer

Nachádza sa v meteozahrádke na drevenom stĺpiku vo výške 1,2 metra vzdialený minimálne 10 metrov od steny domu, takže nie je ničím tienený.

Člnkový zrážkomer funguje na princípe preklápania dvoch spojených nádob (v mojom prípade trojuholníkového tvaru). K preklopeniu člnkov dôjde vtedy, ak sa jeden z nich naplní určitým množstvom zrážok. V prípade tohto zrážkomeru musí spadnúť 0,59 mm zrážok.

Zrážkomer je napájaný 2 tužkovými batériami typu AA. Od hlavnej jednotky je vzdialený 20 - 25 metrov cez stenu domu.


Výdrž batérií: cca 345 dní




Poznámka: Čo sa môže stať počas prevádzky

06.07. 2014 som musel odmontovať zrážkomer pretože sa my nepozdávali čierne bodky na podstavci, ktoré tam po daždi boli vo väčšej početnosti ako pred daždom. Predpokladal som, že vnútry sa bude nachádzať nezvaný hosť, ktorý tam nemá čo robiť. Po odpojený krytu, došlo k najhoršiemu - v zrážkomery sa udomácnili desiatky škorov, ktoré sa tam skrývali pred nepriazňov počasia. Najhoršie bolo to, že boli napchatý medzi člnkami a batériovým krytom, takže ovplyvňovali výsledky merania. (Ešteže som mal v tej dobe staničný zrážkomer). Použil som sieťku, ktorú som upevnil na spodok zrážkomera tak, že sa už dovnútra nedostanú.

Škor alebo inak Ucholak











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára